Tiña frío, un frío de dentro tan intenso, que parecía que o mundo enteiro se lle conxelara de golpe no peito. Pé ante pé camiñaba, só por andar, sen reparar para onde, por fuxir da sombra que cincenta a acosaba esvaída e silandeira, ondulada sobre os lastros da calzada, tamén ela moribunda e indiferente. Pasáballe a vida pola cabeza, como din que pasa nas milésimas de segundo que preceden á entrada no alén xentes que carecen de autoridade para afirmar tal estupidez, que nunca de alá volveu quen puidese ratificalo, antes quen o experimentou salvouse para contalo, o que lle nega veracidade. O Tisco ía atrás dos seus calcañares, coas orellas gachas tamén, alma penada non sendo, que calquera o xulgaría empatía coa ama, cando apenas eran os primeiros síntomas das augas mortas que bebera do estanque a revelarse ben vivas nos estragos incipientes das bacterias que se lle reproducían sen descanso no ventre minúsculo.
O caso é que nese retroceder acelerado regresou o maxín da señora Bukovski ao Báltico dos veráns coa mamá, tan nena aínda, a carranchas nos ombros do papá, seu cabalo e cabaleiro andante; ás novelas que lía as agachadas baixo catro mantas durante o inverno de case sempre noite; aos paseos polos faiais estrados de follas triscantes, a bailar nos refachos de ventos arremuiñados, ou ás carreiras que as treboadas súbitas desferraban na señardade dos seus quince outonos; á ledicia parva da primavera que ferve o sangue e pon color no rostro de papoulas e de trigos verdeados nos ollos. E aínda correu logo para diante o tempo ata o día, ese día, en que cruzaron as miradas dun banco a outro da Alameda, cando acabou el por achegarse a preguntarlle polo que lía, coma se lle importase, só por recibir a resposta tímida dela, que lle explicaba coma se tivese algún interese para ambos a conversa, que era unha en palabras ditas e outra en palabras caladas. Pasou de alí á mañá en que foron todo nervios, présas, non pensar nada, sentir apenas vivas e apertas e recendo de flores e o sabor dos bicos, xa non máis sal de lágrimas. Logo ouviu a voz do papá na despedida, roto pola mágoa que a ledicia dela lle alimentaba, e era só un eco repetido a sacudila enteira, o seu nome pronunciado coma xa ninguén soubera:
—Ludmila! Ludmila! Ludmila!
Espertouna do delirio unha man a lle pousar no ombro, e virouse co sobresalto abafado de xestos de quen nada espera, o alampar a atrapallarlle a fala ao mensaxeiro que a procuraba:
—Pensei que non a daba collido, que entre correr e chamala a berros polo nome, non respiraba, e vostede sen inmutarse.
—...
—Que non me mire así, ou non me coñece xa? Que di o Rei que vaia na brasa, que pasou algo gordo; non sei o que dunha redada, dixo Em Bicos. Alá no xardín quedaron todos a ler a noticia no xornal que traía o Capitão baixo o brazo. A min só me dixeron para levala de volta sen falta.
E ela, sen vontade de seu, deixouse arrastrar pola man do Fausto, que a collera entre firme e delicado, co ímpeto de quen cumpre ordes cabais que non se deben desacatar so pena de desgraza irremediable.
8 comentários:
O aparello que teño diante chámase monitor-en-forma-de-onda e cando a imaxe tratada está correcta o espectro vai entre cero e cen, marcando entre os picos de luz branca as tonalidades todas... Esto da polaca está subindo de nivel, cheguei a Ludmila, Ludmila sen respirar... Até aplaude o monitor...
Grazas, Condado. Para un visitante que hai na rede, é bo que lle guste. Non é por nada, pero non me canso de lelo. Ata nin parece que o escribise eu. Pode ser que haxa unha boca negra que me dite. O peor é que está para rematar, e cando o termine non sei o que hei de facer.
Pois fai coma eu nas cancións, rescata cachos, illas, e compón outro, cecais poda ser o comezo dunha novela... Eu comprométome a maquetalo, xa sabes...
Non hai practicamente nada que rescatar, Condado. Na vida escribira tanto como des que abrín este caderno e se algo escribín foi para o lixo. En fin, malo será que non apareza por aí alguén a me inspirar outra película.
Ben, mellor sen ataduras, o bagaxe vai con un, o camiño está sempre por andar e coma dicía Cela a inspiración e estar oito horas ao día diante do cuaderno ( e o das horas o sabes ti mellor ca el)
Penso que é así, Condado. Cadaquén é cadaquén. O caderno sempre vai comigo. A inspiración é que non. O malo son os personaxes, que fan o que lles peta e trastócanmo todo, pero en fin, ao cabo, o relato é deles.
¡Por Dios, sun iou miou, non nos deixes neste sin vivir e cóntanos xa que pasou!
¡E sacas un final feliz do maxín ou rómpocho a crisma! Advirto.
Sigrid
Sigrid, se ha de haber un final feliz para uns, terá que haber un final triste para outros. Ti verás de que lado estás... Eu sei cal lle toca a cada quen, sen que por iso estea da miña man, que se estivese, ai...
Paciencia, que xa non tarda.
Enviar um comentário